Vill lära dig designprocessens olika delar för att själv kunna göra trendresearch och designa kollektioner utifrån valt varumärke och målgrupp.
Varumärkesanalys, vad är det och hur gör jag en egen? 500:-
Målgruppsanalys, hur identifierar jag mitt varumärkes målgrupp? 500:-
Trendanalys inkl detaljer, print, material, och färgkarta. 600:-
Hållbar trendanalys, och varför vi ens ska jobba med trender. 600:-
Skissprocessen, från idégenerering till färgsatt kollektionsöversikt. 500:-
Kollektionspresentation, hur ramar jag in mitt arbete på bästa sätt? 500:-
Ordinarie pris för samtliga kurser 3200:- Paketpris 2800:-
Flexibel inlärning – ta kursen i din egen takt med hjälp av förinspelade föreläsningar och frivilliga övningar. Du har tillgång till kursen i 8 veckor.
Direkt användbar. Kursen ger dig både teori och konkreta verktyg som du kan börja använda direkt.
I denna kurs möter du Ingrid Grankvist som är kursutvecklare i kursen Varumärkesanalys. Till vardags är hon ämnesledare för designkurserna och -utbildningarna på Nordiska Textilakademin. Ingrid undervisar bl.a. kring varumärkes-, målgrupps-, och trendanalys, cirkulära designmetoder och designprocessen.