Modedesign kurspaket

I det här kurspaketet har vi samlat flera av våra mindre kurser för att visa hela processen som ingår i att designa en kollektion; från varumärkesanalys, till trend, till skissande, och presentation.


Kursen passar dig som

Vill lära dig designprocessens olika delar för att själv kunna göra trendresearch och designa kollektioner utifrån valt varumärke och målgrupp. 

Kurspaketet innehåller:

  • Trendanalys inkl detaljer, print, material, och färgkarta. 600:-

  • Skissprocessen, från idégenerering till färgsatt kollektionsöversikt. 500:- 

Ordinarie pris för samtliga kurser 3200:-     Paketpris 2800:-

 

Varför välja den här kursen?

  • Flexibel inlärning – ta kursen i din egen takt med hjälp av förinspelade föreläsningar och frivilliga övningar. Du har tillgång till kursen i 8 veckor.  

  • Direkt användbar. Kursen ger dig både teori och konkreta verktyg som du kan börja använda direkt. 

Vill du hellre bara ha en av delarna i kursen finns samtliga delar som enstaka kurser.
Klicka här för att se hela vårt utbud!

Föreläsare

I denna kurs möter du Ingrid Grankvist som är kursutvecklare i kursen Varumärkesanalys. Till vardags är hon ämnesledare för designkurserna och -utbildningarna på Nordiska Textilakademin. Ingrid undervisar bl.a. kring varumärkes-, målgrupps-, och trendanalys, cirkulära designmetoder och designprocessen. 

Modedesign kurspaket

Kursstart: Löpande

Studieort: Online

Kursform: Grundkurs

Omfattning: 62 timmar

Studietakt: -

Pris: 2800 SEK