Kollektionspresentation

I kursen Kollektionspresentation går vi igenom hur man sammanställer och presenterar sitt kollektionsarbete på ett professionellt och visuellt slagkraftigt sätt.


Genom att arbeta med grafisk profil, layout och kommunikation i en stil som är anpassad för ditt arbete och syftet med presentationen förmedlar du tydligt designkoncept. 

Kursen passar dig som

  • Vill lära dig hur man sätter ihop sitt kollektionsarbete till en presentation att använda till kund, internt i ett företag, eller till en portfolio.

  • Vill lära dig mer om layout som kommunikationsform 

Kursinnehåll

  • Grafisk profil 

  • Layout av kollektionsarbete 

  • Kommunikationsaspekter att ta hänsyn till  

Varför välja den här kursen?

  • Flexibel inlärning – ta kursen i din egen takt med hjälp av förinspelade föreläsningar och frivilliga övningar. Du har tillgång till kursen i 4 veckor.  

  • Direkt användbar. Kursen ger dig både teori och konkreta verktyg som du kan börja använda direkt.

Denna kurs ingår om du köper kurspaketet Modedesign.
Se hela kurspaketet här.

Föreläsare

I denna kurs möter du Ingrid Grankvist som är kursutvecklare i kursen Varumärkesanalys. Till vardags är hon ämnesledare för designkurserna och -utbildningarna på Nordiska Textilakademin. Ingrid undervisar bl.a. kring varumärkes-, målgrupps-, och trendanalys, cirkulära designmetoder och designprocessen. 

Kollektionspresentation

Kursstart: Löpande

Studieort: Online

Kursform: Grundkurs

Omfattning: 10 timmar

Studietakt: -

Pris: 500 SEK