I den här kursen kan du i egen takt lära dig grunderna inom trendanalys. Hur gör man rent praktiskt och hur kommunicerar man sin analys till andra i teamet? Att jobba löpande med trendanalys ger en trygghet vid strategiska beslut, oavsett område.
Kursen passar dig som är nyfiken på ämnet och saknar tidigare erfarenhet. Du tar kursen digitalt, i egen takt, genom att se förinspelade föreläsningar samt göra frivilliga uppgifter.
Kursen är ursprungligen framtagen i projektet re:skills Textile & Fashion mellan åren 2020-2022. Projektet finansierades av ESF, Europeiska Socialfonden.
Kursen är uppbyggd av moduler och avslutas av ett antal Quiz-frågor. Din ambitionsnivå och dina förkunskaper styr över hur mycket tid du vill lägga på kursen och vi rekommenderar utifrån ett lärandeperspektiv att du ser filmerna och repeterar innehållet för att nå fördjupade kunskaper.
Du har tillgång till kursen i 8 veckor.
Efter genomförd kurs har du en bra, stabil grund för vidare kompetensutveckling inom till exempel produktutveckling, content marketing, säljstrategier, sortimentsplanering och mycket annat.
Patricia Trambevski