Hållbar trendanalys

Kursen Hållbar trendanalys ger en djupare förståelse för hur vi kan använda trendanalysen som ett verktyg för att säkerställa att vi jobbar mer hållbart med vårt produktutbud.


Du lär dig att identifiera och analysera trender på ett hållbart sätt samt att använda dessa insikter för att arbeta strategiskt med din kollektion över flera säsonger. Genom att förstå trendernas långsiktiga utveckling och hur styling kan göra skillnad, får du verktyg för att skapa  modekoncept som är hållbara och relevanta över tid.

Kursen passar dig som

  • Älskar mode och trender men också vill arbeta hållbart 

  • Vill få fler verktyg för att göra en hållbar strategi för dina kollektioner 

Kursinnehåll

  • Hållbarhet och trender

  • Varför jobba med trend?

  • Hur gör man en hållbar trendanalys?

  • Färganalys över säsong

  • Stylingen gör skillnad 

Varför välja den här kursen?

  • Flexibel inlärning – ta kursen i din egen takt med hjälp av förinspelade föreläsningar och frivilliga övningar. Du har tillgång till kursen i 4 veckor.  

  • Direkt användbar. Kursen ger dig både teori och konkreta verktyg som du kan börja använda direkt.

Denna kurs ingår om du köper kurspaketet Modedesign.
Se hela kurspaketet här.

Föreläsare

I denna kurs möter du Ingrid Grankvist som är kursutvecklare i kursen Varumärkesanalys. Till vardags är hon ämnesledare för designkurserna och -utbildningarna på Nordiska Textilakademin. Ingrid undervisar bl.a. kring varumärkes-, målgrupps-, och trendanalys, cirkulära designmetoder och designprocessen. 

Hållbar trendanalys

Kursstart: Löpande

Studieort: Online

Kursform: Grundkurs

Omfattning: 10 timmar

Studietakt: -

Pris: 600 SEK