Vill veta mer om hur man gör trendresearch och identifierar trender
Vill lära dig hur plockar ut detaljer, material osv som ör specifika för en trend
Hur man gestaltar trender i text och bild
Trendresearch – övergripande baserat på varumärke/målgrupp
Färgkarta
Detaljkarta
Materialkarta och print
Vilken info ska finnas med?
Hur gestaltar jag det i bild?
Flexibel inlärning – ta kursen i din egen takt med hjälp av förinspelade föreläsningar och frivilliga övningar. Du har tillgång till kursen i 4 veckor.
Direkt användbar. Kursen ger dig både teori och konkreta verktyg som du kan börja använda direkt.
I denna kurs möter du Ingrid Grankvist som är kursutvecklare i kursen Varumärkesanalys. Till vardags är hon ämnesledare för designkurserna och -utbildningarna på Nordiska Textilakademin. Ingrid undervisar bl.a. kring varumärkes-, målgrupps-, och trendanalys, cirkulära designmetoder och designprocessen.