Målgruppsanalys

Den här kursen syftar till att ge en grundlig förståelse för vad målgruppsanalys är och hur den kan tillämpas i praktiken.


Genom att utforska vilken information som bör ingå, hur målgrupper kan gestaltas visuellt och genom konkreta exempel, utvecklar du färdigheter för att identifiera, analysera och kommunicera med olika målgrupper på ett effektivt sätt.

Kursen passar dig som

  • Vill veta mer om hur man gör en varumärkesanalys

  • Vill lära dig hur man gör en enkel varumärkespositionering 

  • Hur man gestaltar ett varumärke i bild och text 

Kursinnehåll

  • Varumärkesanalys – vad är det och hur ser det ut? 

  • Vilken info ska finnas med? 

  • Hur gestaltar jag varumärket i bild? 

  • Varumärkespositionering – vad är det och hur gör jag? 

Varför välja den här kursen?

  • Flexibel inlärning – ta kursen i din egen takt med hjälp av förinspelade föreläsningar och frivilliga övningar. Du har tillgång till kursen i 4 veckor.  

  • Direkt användbar. Kursen ger dig både teori och konkreta verktyg som du kan börja använda direkt. 

Denna kurs ingår om du köper kurspaketet Modedesign.
Se hela kurspaketet här.

Föreläsare

I denna kurs möter du Ingrid Grankvist som är kursutvecklare i kursen Varumärkesanalys. Till vardags är hon ämnesledare för designkurserna och -utbildningarna på Nordiska Textilakademin. Ingrid undervisar bl.a. kring varumärkes-, målgrupps-, och trendanalys, cirkulära designmetoder och designprocessen. 

Målgruppsanalys

Kursstart: Löpande

Studieort: Online

Kursform: Grundkurs

Omfattning: 10 timmar

Studietakt: -

Pris: 500 SEK