Varumärkesanalys

Denna kurs syftar till att ge en grundläggande förståelse för varumärkesanalys och dess roll i att skapa en stark varumärkesidentitet.


Du kommer att lära dig vilka faktorer som är viktiga i en varumärkesanalys, hur man samlar och presenterar relevant information, samt hur varumärket kan gestaltas visuellt. Kursen behandlar även varumärkespositionering och strategier för att differentiera ett varumärke på marknaden.

Kursen passar dig som

  • Vill veta mer om hur man gör en varumärkesanalys

  • Vill lära dig hur man gör en enkel varumärkespositionering

  • Hur man gestaltar ett varumärke i bild och text 

Kursinnehåll

  • Varumärkesanalys – vad är det och hur ser det ut?

  • Vilken info ska finnas med?

  • Hur gestaltar jag varumärket i bild?

  • Varumärkespositionering – vad är det och hur gör jag? 

Varför välja den här kursen?

  • Flexibel inlärning – ta kursen i din egen takt med hjälp av förinspelade föreläsningar och frivilliga övningar. Du har tillgång till kursen i 4 veckor.  

  • Direkt användbar. Kursen ger dig både teori och konkreta verktyg som du kan börja använda direkt.

Denna kurs ingår om du köper kurspaketet Modedesign.
Se hela kurspaketet här.

Föreläsare

I denna kurs möter du Ingrid Grankvist som är kursutvecklare i kursen Varumärkesanalys. Till vardags är hon ämnesledare för designkurserna och -utbildningarna på Nordiska Textilakademin. Ingrid undervisar bl.a. kring varumärkes-, målgrupps-, och trendanalys, cirkulära designmetoder och designprocessen. 

Varumärkesanalys

Kursstart: Löpande

Studieort: Online

Kursform: Grundkurs

Omfattning: 10 timmar

Studietakt: -

Pris: 500 SEK